FAQ

FAQ

About repair

Demiurvo accepts the following repairs

important point
When applying for repair,
Please note the following points before applying.

〇 For repairs, the product you have entrusted to us will be completely repaired, or
It is not intended to restore the product to a new condition.
〇 Traces of repair may remain
〇 We cannot prepare replacement products during the repair period.

Thank you for your understanding.

edge peeling

・Smartphone cases and wallets can be repaired.
・If the smartphone case itself is broken, it cannot be repaired.
・Repair may be difficult depending on the usage condition of the product.
・The edge of the strap cannot be repaired.

clear case crack

・It is possible to repair notebook type smartphone cases.
・Depending on the condition of the product, it can be reapplied.
・Please contact customer support.

Repair flow

STEP

01

Repair reception

Please contact customer support using the inquiry form.
We will ask you about the situation and guide you on how to proceed. We will inform you later whether the repair is possible or not, and if it is a paid repair, we will also inform you of the estimated amount.

STEP

02

Deposit for repair items and transfer of expenses

●Storage of repair items
When you send it, please send the item at hand by prepayment, and after shipping, please contact us with the package number.
▼Shipping address
〒816-0906 1-2-1 Naka Onojo City, Fukuoka Prefecture
High Spirit Co., Ltd. Onojo Factory To Demiurubo Division
TEL: 092-586-5102
● Transfer of expenses
In the case of paid repair, we will inform you of the advance transfer before shipping.

STEP

03

repair work

When the repair product arrives at our company,
After confirming the transfer of the cost, we will start the repair.
Estimated repair period is from 3 weeks up to 1 month depending on the schedule. Thank you for your understanding.

STEP

04

Delivery of goods

After the repair is completed, we will send it back to you.

背面手帳型ケース装着・取り外し方法について

背面手帳型スマートフォンケース装着方法


スマートフォンを音量ボタンの側面からケースに収めてください。


電源ボタンの側面を入れ込み、やさしく押し込んでください。
四隅までしっかりと押していただくとケースに馴染みやすいです。
上記の手順1、2を行い、充電ポート付近が浮いていないかご確認ください。
充電ポート付近が浮いている場合は下記『充電ポート付近が浮く場合』の手順に沿って装着してください。

充電ポート付近が浮く場合


スナップボタンを外し、ケース背面の手帳を開いてください。


ケース背面から充電ポート付近を押し込んでください。
両端をしっかりと押していただくとケースに馴染みやすいです。
上記の手順を行い、充電ポート付近が浮いている場合はお手数ですがお問い合わせページよりご連絡をお願いいたします。

背面手帳型スマートフォンケース取り外し方法


ケース下部を左右同時に押して外します。
同時に押して外れない場合は、画面右下(電源ボタン側)から押した後、
画面左下ケースを外しスマートフォン本体を浮かします。


スマートフォン本体が浮いた状態で、ケースから引き抜くようにしスマートフォン本体を取り外してください。

商品について

充電について

MagSafeなどのワイヤレス充電には対応しておりません。

ICカード・Apple Payの使用について

DEMIUの商品は磁石を使用していないため、
交通系ICカードは、ケース本体に収納された状態でもご使用いただけます。

複数のICカードが重なっている場合や、モバイルSuicaなどを登録している場合は、
正常に反応いたしませんのでご注意ください。

Apple Payにつきましては、液晶画面側をかざしてご使用ください。

コインケース付きデザインの収納枚数について

POCHEやREMY POCHEにはコインケースが付いております。
収納できる枚数は機種によって異なりますが、5枚前後でございます。

手帳型ケースの仕様について

REMY POCHE
REMY POCHE FLAT
METEOR
REMY
PEBLLY
につきまして、カメラレンズの周りは接着されておりません。
デザイン上の仕様となりますのでご了承ください。

iPhone miniシリーズ背面のカード入れについて

iPhone12mini,iPhone13miniの背面のカード入れに関して
左側(ケース装着側)の仕切り部分と、右側の裏ポケットにカードはお入れいただけません。
右側のカード入れにはカード段が1つの仕様となります。ご注意ください。

お手入れ方法について

ご使用上の注意

・製品には本革を使用し生産を行っています。
・自然素材である以上全てが均ーという事はなく、ひとつひとつとして同じ革がないところも本革の魅力です。
・皮革の表面はキズがつきやすいので、丁寧にお取り扱いください。
・革製品につき、水や湿気に弱いため使用上ご注意下さい。摩擦、汗、水濡れにより色落ちする可能性があります。
・起毛革では性質上、毛落ち、色落ちが避けられません。
・濃色品からは、白や淡色の衣類への色移行、淡色品では、逆に、黒やデニム等の衣類から色移行する場合がありますので充分ご注意ください。
・革や同系の素材、ポリ袋、写真や印刷物等と密着すると色移行しやすく、一度移行すると浸透して落ちません。ボールペン、マジックインキの汚れも同様ですので、充分こ注意ください。
・シンナー、べンジン等の使用は厳禁です。

洗濯について

洗濯は出来ません。こ使用後は乾いた柔らかい布でからぶきをしてください。

クリーナー・クリームについて

お手入れ用のクリーナー等をご使用の場合は必ず専用のものを目立たない部分で試した上で使用してください。
また、レザーオイルやクリームを使用される場合、革小物用の無着色のものがおすすめです。

水に濡れた場合について

水に濡れた場合は乾いた柔らかい布で、軽く押さえるようにして素早く水気を取り、風通しの良い日陰で影干ししてください。
保管はビニール袋を避け、柔らかい布袋等に入れて、通気性が良く温度、湿度の低い場所にしてください。

About payment

credit card payment

[Cards handled] VISA/Master Card/JCB/American Express
●Since our store conducts online authentication, we do not issue usage receipts.
●Payment in installments or revolving payments may not be possible depending on the details of the contract with each credit company.
●In the case of payment in installments, a handling fee will be charged according to the rules of the card issuer.
●Payment will be made on the withdrawal date based on each credit company's membership agreement.

Consumption tax

● Consumption tax rate 10%
Consumption tax calculation order Consumption tax is calculated for each product.
● Consumption tax fractions less than 1 yen are rounded down.

Customs duties

●In the case of overseas delivery, customs duties (including various consumption taxes such as import consumption tax and local consumption tax, and advance fees, etc.) may be charged. Please note that the purchaser will be responsible for the cost.

About business hours

business hours

Monday to Friday (*excluding holidays)
11:00-16:00

Order

We are available online 24 hours a day, 365 days a year.

Regular holiday

Saturdays, Sundays and public holidays
*In addition, we will be closed during the year-end and New Year holidays, Golden Week, and summer holidays.

About delivery method and shipping fee

Sagawa Express
The shipping fee varies depending on the delivery area.

Shipping: Free shipping for orders over 3,980 yen

●Additional shipping charges may apply for remote islands and specific areas.
In that case, please note that our customer support will contact you.

● You can specify the desired delivery date and time.
*The delivery date will be specified after the 8th day after the order is placed.
*Times may vary depending on traffic conditions.

About returns and exchanges

cancel

Cancellation after ordering is not possible. Please be aware of this before placing your order.

Product change, address change, redelivery

●Products cannot be changed after shipping is completed. Please make sure that the ordered product is correct before placing an order.
●It is not possible to change the address after the shipment is completed. Please make sure that your registered address is correct before placing your order.
●If the item is returned to us due to refusal to receive it, long-term absence, incomplete address, etc., you will be responsible for the return shipping fee and redelivery fee.

Refund/Exchange

●We will respond only in the case of initial failure or damage.
●As a general rule, refunds and exchanges for customer convenience are not possible. If possible, you will be responsible for any shipping costs incurred.
●Returns and exchanges are not possible after 7 business days after the product arrives.
●If the item is out of stock, it will be shipped after arrival or refunded.
*If you would like a refund or exchange, please be sure to contact us and return the item according to our instructions. from our side
If you return the product before the guidance, we will not be able to respond after that.

Accident during delivery

●It becomes the correspondence in the delivery company. Please contact the shipping company that delivered your package.
●If the delivery company cannot confirm the actual product, we will not be able to handle it.

others

Product specifications are subject to change without notice.